DM lige om hjørnet – har du husket det hele?

Ellers har jeg en god huskeliste lige her 🙂

Står du og skal til DM om små 2 uger, diæten snerper til og der er meget der er meget du skal nå og ikke mindst huske at få pakket?

Så har jeg her min egen huskeseddel, som jeg har opbygget gennem mine egen 3 konkurrencer, så den gerne skulle omfatte alt det basale. Den har hjulpet mig mange gange, når hukommelsen er lidt udfordret og overblikket ikke så stort.

Der kan selvfølgelig være ekstra personlige ting for lige dig, som du skal have med, men her er så i hvert fald basis listen til at komme i gang med.
Bare klik på linket under billed så skulle du gerne få en fin pdf lige til at printe ud.

Send mig gerne en kommentar hvis du har input eller listen har været til hjælp.

Alt mulig held og lykke til alle de seje DM atleter, glæder mig til at heppe på jer i Herning.

skaermbillede-2016-09-16-18-21-01

huskeliste-fitness-konkurrencer


Posted in Bikinifitnesswith no comments yet.

Inspiration til super ben træning

Fik lavet mig en super ben træning i lørdags. Jeg følger ikke et bestemt program for tiden, men gør hvad jeg har lyst til. Går dog altid efter at presse mig selv så meget som dags formen nu tillader det 😉

Jeg havde rigtig god energi til træning, så det blev til programmet jeg lister herunder. Jeg fik i hvert fald godt med sved på panden, syre i benene og de bævrede i lang tid bagefter.

Her mandag kan jeg rapportere at det kan mærkes i den grad, både forlår, baglår og balder, så det har helt sikkert været dejlig effektivt.

Lad mig høre hvad du syntes hvis du prøver det af:

Opvarmning 10min på løbebånd hastighed 5 med stigning 10.

  • Lunges i smith stativ, skiftevist højre og venstre 4 x 20 (10 på hver tben) i
    Super sæt med Airsquats 4 x 20
  • Skrå benpress 20, 18, 16, 16 repetitioner
  • Stivbenet dødløft 3 x 12
  • Leg extension, skift fod stilling hhv. ind – ud – lige 3 x 8 – 8- 12
  • Seated leg curl 4 x 8(med 1sek hold) + 8 almindelige

20160829 Inspiration til super ben træning

 


Posted in Styrketræning, Træningwith no comments yet.

Har besluttet mig for at blive klog!!

Okay måske så bare lidt klogere i hvert fald 🙂

Nu har jeg dyrket fitness og bodybuilding i mange år, de sidste på et mere intensivt plan. Det har givet mig rigtig meget erfaring, som jeg længe har drømt om at underbygge med en uddannelse, så jeg kunne bruge det til noget.

Jeg vil gerne hjælpe andre i gang med deres træning, vægttab eller flytte dem videre i en proces de allerede er igang med. Så de kan opnå de mål og ønsker, de har med deres kost, træning og livsstil.

I dag er så første skridt mod den drøm. Jeg er startet på Fitness Institutes Personlig Træner og Kostvejleder uddannelse af i alt 4 moduler. Første modul er et grund modul i Anatomi og Fysiologi.

Det bliver sindssyg spændende, og mit hoved er allerede ved at sprænges af, at prøve og huske latinske betegnelser.

Glæder mig til den næste tid. Har flere spændende projekter på vej, jeg glæder mig til at fortælle jer om 🙂


Posted in Inspiration, Motivation, Personlig træner, Uddannelse, Udfordringerwith no comments yet.

Count down til diæt start på mandag

Fra på mandag begynder det at blive lige lidt mere seriøst. Jeg starter nemlig på diæt frem mod konkurrencen til September. Jeg glllæææææddddeeerrrr mig 🙂

Min nye trænings og kost plan er modtaget, i morgen skal jeg handle ind så jeg kan lave food prep på søndag. Den nye kost plan ligner en del min gamle, men der er selvfølgelig færre kalorier, så ikke den store overraskelse der. Alligevel blev jeg noget forskrækket (læs; meget!!) mine mellemmåltider, mine snacks er væk L så jeg har nu KUN 4 måltider om dagen!!!! Gisp!!!

Det var jeg ikke helt forberedt på, men okay sådan er det. Min kære træner Evie har også forklaret, at jeg sagtens kan splitte måltider op i flere portioner. På den måde har jeg flere måltider, og kan spiser mere jævnt i løbet af dagen. Nu må jeg lige komme i gang, og se hvordan det bliver.
Men jeg er godt nok blevet vant til at spise meget når udsigten til ikke, at få mine mellemmåltider giver lidt panik hehe J. Det bliver jo kun hårdere.

Jeg har også fået en ny træning plan. Her er der kun mindre ændringer. Jeg har stadig 5 trænings dage, men må gerne træne 6 dage om ugen, så er det bare at starte forfra på planen efter en hviledag. Mit program har fokus på balder, ryg, mave og skuldre, men hele kroppen bliver selvfølgelig tæsket godt igennem i løbet af ugen. Her er der kommet en del nye øvelser, og så – nå ja den berømte og berygtede cadio…..
Jeg skal jo til at brænde lidt mere fedt af. I første omgang er det dog til at overskue, det er 3x30min om ugen, enten som fastende morgen cardio eller efter træning.

Jeg havde håbet, at komme i gang med mit nye trænings program i denne uge, så jeg kunne blive bekendt med de nye øvelser. Desværre har jeg ligget syg med feber, og forkølelse hele ugen så har ikke kunne træne. Men i morgen skal den ha gas 🙂

20150501 Diæt countdown


Posted in Bikinifitness, Diæt, Kostplan, Morgen cardio, Styrketræning, Udfordringerwith no comments yet.

Snack time: Skyr med æble og kanel

Måske der lige gik lidt meget kanel i den her til aften, men det var lækkert og smagte faktisk lidt af jul 🙂

Dejlig let og hurtig at lave.

50g skyr
100g æble
Kanel
Sukrin gold

Lettere bliver det ikke.

Fik også en kop te med æble/kanel smag til. Herligt, nu er jeg klar til at gå i seng.

20150325 Snack time


Posted in Craving, Dagensmad, Kostplan, Snack time, Sund madwith 1 comment.