Har besluttet mig for at blive klog!!

Okay måske så bare lidt klogere i hvert fald 🙂

Nu har jeg dyrket fitness og bodybuilding i mange år, de sidste på et mere intensivt plan. Det har givet mig rigtig meget erfaring, som jeg længe har drømt om at underbygge med en uddannelse, så jeg kunne bruge det til noget.

Jeg vil gerne hjælpe andre i gang med deres træning, vægttab eller flytte dem videre i en proces de allerede er igang med. Så de kan opnå de mål og ønsker, de har med deres kost, træning og livsstil.

I dag er så første skridt mod den drøm. Jeg er startet på Fitness Institutes Personlig Træner og Kostvejleder uddannelse af i alt 4 moduler. Første modul er et grund modul i Anatomi og Fysiologi.

Det bliver sindssyg spændende, og mit hoved er allerede ved at sprænges af, at prøve og huske latinske betegnelser.

Glæder mig til den næste tid. Har flere spændende projekter på vej, jeg glæder mig til at fortælle jer om 🙂


Posted in Inspiration, Motivation, Personlig træner, Uddannelse, Udfordringerwith no comments yet.

Count down til diæt start på mandag

Fra på mandag begynder det at blive lige lidt mere seriøst. Jeg starter nemlig på diæt frem mod konkurrencen til September. Jeg glllæææææddddeeerrrr mig 🙂

Min nye trænings og kost plan er modtaget, i morgen skal jeg handle ind så jeg kan lave food prep på søndag. Den nye kost plan ligner en del min gamle, men der er selvfølgelig færre kalorier, så ikke den store overraskelse der. Alligevel blev jeg noget forskrækket (læs; meget!!) mine mellemmåltider, mine snacks er væk L så jeg har nu KUN 4 måltider om dagen!!!! Gisp!!!

Det var jeg ikke helt forberedt på, men okay sådan er det. Min kære træner Evie har også forklaret, at jeg sagtens kan splitte måltider op i flere portioner. På den måde har jeg flere måltider, og kan spiser mere jævnt i løbet af dagen. Nu må jeg lige komme i gang, og se hvordan det bliver.
Men jeg er godt nok blevet vant til at spise meget når udsigten til ikke, at få mine mellemmåltider giver lidt panik hehe J. Det bliver jo kun hårdere.

Jeg har også fået en ny træning plan. Her er der kun mindre ændringer. Jeg har stadig 5 trænings dage, men må gerne træne 6 dage om ugen, så er det bare at starte forfra på planen efter en hviledag. Mit program har fokus på balder, ryg, mave og skuldre, men hele kroppen bliver selvfølgelig tæsket godt igennem i løbet af ugen. Her er der kommet en del nye øvelser, og så – nå ja den berømte og berygtede cadio…..
Jeg skal jo til at brænde lidt mere fedt af. I første omgang er det dog til at overskue, det er 3x30min om ugen, enten som fastende morgen cardio eller efter træning.

Jeg havde håbet, at komme i gang med mit nye trænings program i denne uge, så jeg kunne blive bekendt med de nye øvelser. Desværre har jeg ligget syg med feber, og forkølelse hele ugen så har ikke kunne træne. Men i morgen skal den ha gas 🙂

20150501 Diæt countdown


Posted in Bikinifitness, Diæt, Kostplan, Morgen cardio, Styrketræning, Udfordringerwith no comments yet.

Snack time: Skyr med æble og kanel

Måske der lige gik lidt meget kanel i den her til aften, men det var lækkert og smagte faktisk lidt af jul 🙂

Dejlig let og hurtig at lave.

50g skyr
100g æble
Kanel
Sukrin gold

Lettere bliver det ikke.

Fik også en kop te med æble/kanel smag til. Herligt, nu er jeg klar til at gå i seng.

20150325 Snack time


Posted in Craving, Dagensmad, Kostplan, Snack time, Sund madwith 1 comment.

Inspiration til aftensmaden

Søndags aftensmaden må gerne være lækkert, sådan lidt ekstra kælet for, men engang i mellem må det også godt være hurtigt at lave.
Det lever denne lækre ret bestemt op til.

 

Stegt torsk på en bund af stegt grønt og pasta

Bunden består af rosenkål skåret i skiver, stegt på panden med rødløg, grønne bønner og tomater. Lidt grøn pasta og en halv avocado. En lækker torskefilet (den her er fra frost) på en varm tør pande. Gi den et par minutter på hver side.

Velbekomme 🙂

2015-03-01 Inspiration til aftensmaden


Posted in Aftensmad, Dagensmad, Inspiration, Opskrift, Sund mad, Sundhedwith no comments yet.

Ski tracks app

Kender du Ski tacks app? Hvis du står på ski eller snowboard så kan den helt klart anbefales som et ekstra indslag til din ski ferie.20150225 Ski tracks4

På ski suser du rundt, op og ned af pisterne hele dagen. Det føles fedt, og du er helt sikker på at nu har du virkelig kørt hurtigt og langt. Helt sikkert hurtigere end de andre du kører sammen med. Men har du nu også det?

De sidste par år har jeg brugt Ski tracks appen, når jeg har været afsted på ski.

Den er super til at se hvor hurtigt jeg faktisk har kørt, selv om jeg er helt sikker på den måler for langsomt 😉 Den fortæller også hvor langt du har kørt, hvor mange piste du har været ned af, hvor mange grader den stejleste pist har været, hvor mange højde meter har du kørt og så videre…

Du kan se kurver over din hastighed og højde, og du kan endda få et kort over alle dine ture rundt i terrænet.

Jeg bruger meget Ski track appen til at overgå mig selv i hastighed og kørte kilometer. Er man flere sammen, som har appen er det også sjovt, at lave konkurrencer på hastighed eller andet.

God fornøjelse 🙂

20150225 Ski tracks320150225 Ski tracks20150225 Ski tracks220150225 Ski tracks1


Posted in Ferie, På tur, Træning, Træningsudstyr, Udfordringerwith no comments yet.